پر سودترین پرنده برای پرورش کدام است؟ +خودت انتخاب کن و به سود برس

پر سودترین پرنده برای پرورش
Rate this post

خیلی از شما دنبال پر سودترین پرنده برای پرورش میگردید و از اشخاص مختلف این سوال رو میپرسید که پرورش کدام پرنده برای شروع مناسب تر و پر سود ترینه.

از بقیه چه جواب هایی میگیرید؟

جوابایی که از بقیه میگیری با هم فرق داره و تو هیچوقت نمیدونی کدومشون داره بهت بهترین راهکار و پرسودترین رو پیشنهاد میده. حالا چرا؟

چون ازشون سه نوع جواب میگیری.
بعضیا از دید خودشون بهت پیشنهاد میدن ، بعضیا که جهت حذف رقیب اطلاعات غلط بهت میدن و در اخر بعضیا که جهت فروش محصول خودشون شمارو تشویق به پرورش پرنده مورد نظر خودشون میکنن پس در هیچکدوم ازین سه حالت شما جواب درستی نمیگری.

به نظر شما میشه گفت کدام پرنده سود دهی خوبی داره؟

میدونستی انتخاب پر سودترین پرنده برای پرورش به خیلی چیزها مثل محل کسب و کار شما بستگی داره؟

محل کسب و کار شما سه تا از مهم ترین ملاک ها در تصمیم گیری شمارو در بر میگیره که در ادامه به اونا و چندتا نکته ی دیگه میپردازیم تا خودتون پر سودترین پرنده برای پرورش رو انتخاب کنید.

پرورش کدام پرنده سوددهی بیشتری برای شما خواهد داشت؟

خب حالا که تا اینجای مقاله همراهمون بودین وقتشه که جواب سوالتون رو بهتون بگم و احتمالا دوست دارید مثلا بهتون بگم این پرنده سود دهی خوبی داره و اینم لیست هزینه و درآمدها و شروع کنید به پرورش .
متاسفانه این راهکارش نیست ولی من روشی بهتون میگم که خودتون بتونید پر سودترین پرنده برای پرورش رو انتخاب کنید، پس از اینجا به بعد رو با دقت بخونید که چندتا نکته ی خیلی مهم رو میخوام بهتون بگم.

انتخاب یک پرنده برای پرورش 5 فاکتور اصلی داره که شامل موارد زیر میباشد:

پر سودترین پرنده برای پرورش
پر سودترین پرنده برای پرورش

1- سرمایه لازم برای پرورش پرندگان

اول از همه باید اینو بدونید که هر نوع پرورش نیاز به حداقل سرمایه برای تامین تجهیزات دارد پس باید نسبت به بودجه ای که دارید پرورش مورد نظر را انتخاب کنید و این شکلی به قضیه نگاه نکنید که وقتی سود کردم تجهیزات میخرم چون بدون تجهیزات به راندمان مناسب نمیرسی و اینطوری نه تنها سود نمیکنی ، بلکه ضرر هم میکنی پس مواظب باش.

اینم یادت باشه که وسعت مکانی که برای پرورش داری هم مهمه، مثلا اگر مکان کوچیکی داری عقلانی نیست شترمرغ پرورش بدی که نیاز به مکان وسیع داره و به جای اون میتونی مرغ یا خروس پرورش بدی که پرورش اونها توی مکان کوچیک راحت تره.

2- تاثیر ذائقه اقوام محلی

یکی از عوامل تاثیر گذار در انتخاب پرنده مورد نظر ذائقه مردم منطقه ای هستش که میخواید پرورش را در آنجا شروع کنید
یه مثال ساده بزنم فکر کنید من میخوام تو تبریز پرورش اردک راه اندازی کنم، من محصولات این پرنده رو به کی میتونم بفروشم وقتی مردم این منطقه اصلا علاقه ای به اردک ندارن؟
پس ذائقه مردم تاثیر گذار در انتخاب شما در نوع پرورش خواهد بود.

3- بررسی شهرهای اطراف جهت انتخاب بهترین پرنده برای پرورش

شما علاوه بر منطقه ی خودتون باید شهرهایی که در شعاع ۲۰۰ کیلومتری شما هستند هم بررسی کنید و به بازاریابی اونا بپردازید چون میتونن بازار خوبی برای فروش محصولات شما داشته باشن چون بلاخره اگه دنبال سود بالا هستین منطقیه که فکر شهرهای اطرافم باشید.

شهرهای دورتر هم به خاطر حمل و نقل ریسک بالایی داشته و بعد از کسب تجربه میتونید تو بازارشون سهیم شید و شاید از اونجا به بعد مجبور شید با رقبای خودتون وارد رقابت شید.

4- آب و هوای منطقه مورد نظر برای پرورش طیور

آب و هوا نیز در پرورش تاثیر گذار میباشد، به طور مثال آب و هوای مناسب برای پرورش شترمرغ، آب و هوای خشک هستش پس اگر بخوایید تو شهری با آب و هوای شرجی شترمرغ پرورش بدید علاوه بر اینکه باید یک فضای سربسته داشته باشید، برای اینکه دما و رطوبت را در بعضی از فصل ها کنترل کنید نیاز به تجهیزات خاصی دارید که اگر این نکته را رعایت نکنید ممکن هست این تجهیزات پر هزینه بشن و دیگه صرفه اقتصادی نداشته باشن پس باید نسبت به آب و هوای منطقه نوع پرورش را انتخاب و در فصل مناسب پرورش بدید که این موارد جلوی سوددهی شما رو نگیره.

5- عرضه و تقاضا

بعد از اینکه متوجه شدید کدام پرنده در منطقه شما بازار خوبی داره باید پی ببرید که این محصول تا چه مقدار قابلیت فروش داره و اینها بستگی به مشتریان شما در اون منطقه داره که آیا میزان مصرفی اونا با میزان تولیدی شما به یک مقدار هستش یا نه؟ بزارید یه مثال بزنم

تصور کنید شما اگر تولید تخم مرغ پنج هزار عدد در هفته داشته باشید ولی تقاضای بازار دو هزار عدد باشد پس مازاد تولید دارید و همین امر باعث کاهش قیمت و ضرر شما خواهد شد پس تولید باید با تقاضای بازار تناسب داشته باشد و همچنین بررسی کنید که آیا این مقدار تولید ارزش پرورش داره یا نه؟

و اما یک نکته ی دیگه، اگر بازار فروش شما در شهرهای بزرگ و پردرآمد و پر جمعیت مانند تهران، اصفهان، مشهد و … قرار دارد، پرورش شترمرغ، بوقلمون و قرقاول قاعدتا سود خیلی خوبی داره چون که مردم این مناطق توانایی خرید گوشت پرنده های گران قیمت را دارند. اما مناطق کم درآمد علاقه بیشتری به مصرف گوشت مرغ و خروس و بلدرچین دارن که این مورد رو هم حتما مدنظر قرار بدید.

سخن آخر

با یه جمع بندی کلی از مطالبی که توی مقاله ی پر سودترین پرنده برای پرورش کدام است؟ میشه فهمید که تمامی عوامل بالا رو که پنج مورد بودن باید به صورت دقیق بررسی کنید و با کنار هم گزاشتن اونها به این نکته میرسید که پر سودترین پرنده برای پرورش کدام است. فقط به نکاتی که توی این مقاله بهش اشاره کردم دقت کن که اگر به هرکدوم از این نکات عمل نشه میتونه جلوی سوددهی رو بگیره و حتی باعث ضرر بشه.
پس نکاتی که گفتم را در نظر بگیر و بازار هدف را در استان و شهر خودت پیدا کن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج − پنج =