خرید نیمچه مرغ گلپایگانی تخمگذار + قیمت روز ، خرید پولِت

خرید نیمچه مرغ گلپایگانی
3.5/5 - (2 امتیاز)

خرید نیمچه مرغ گلپایگانی ، خرید نیمچه مرغ تخمگذار با بهترین قیمت ازسراسر ایران ، مرغ بومی گلپایگانی منبع اصلی گوشت و تخم مرغ در کشور است که توانایی بی نظیر آن برای تولید گوشت و تخم مرغ تحت نظارت و مدیریت حداقلی و سود دهی بالا، باعث محبوبیت روز افزون آن نزد پرورشدهندگان شده است، مرغ بومی گلپایگانی بخاطر طعم و رنگ گوشت و تخم مرغ طرفداران زیادی در میان مصرف کنندگان دارد.در این مقاله قصد داریم به طور جامع به برسی فاکتور های تاثیرگذار در پرورش وخرید نیمچه مرغ گلپایگانی بپردازیم،برای اینکه بتوانید خرید نیمچه مرغ گلپایگانی مقرون به صرفه ای داشته باشید و از همه لحاظ سود کنید

وزن مناسب پولت نیمچه مرغ گلپایگانی

کنترل وزن در پرورش مرغ بومی و به طور کلی هرنوع پرنده تخم گذار از فاکتور های موثر و بسیار مهم میباشد و در قیمت نیمچه مرغ تاثیر گذار است ، اگر در روند پرورش نیمچه مرغ گلپایگانی ،پرنده  به هر دلیلی به وزن استاندارد نرسد یا به وزنی بیشتر از وزن استاندارد برسد،موجب پایین آمدن راندمان(بازده) تخمگذاری شده و حتی سایز(اندازه) تخم نیمچه مرغ گلپایگانی را نیز کوچک میکند.
در 18 ماهگی زمانی که  نیمچه مرغ تحریک میشود، باید دارای وزن میانگین 1/4 کیلوگرم(1400 گرم) باشد،که اگر وزن مرغ  بیشتر یا کمتر از این مقدار باشد همانطور که اشاره شد با مشکل مواجه خواهید شد.

جدول وزن گیری خرید نیمچه مرغ گلپایگانی ، جدول وزن مرغ بومی
جدول وزن گیری خرید نیمچه مرغ گلپایگانی ، جدول وزن مرغ بومی

عوامل موثر در کاهش و افزایش وزن نیمچه مرغ گلپایگانی:

بیماری های مختلفی مثل :
کانیبالیسم
گرما
کافی نبودن دانخوری و آبخوری
تغذیه نادرست
تهویه غلط
تراکم زیاد

واکسیناسیون نیمچه مرغ گلپایگانی

برای پرورش  اصولی جوجه مرغ گلپایگانی تخمگذار باید از یک روزگی جوجه واکسن مارک در کارخانه جوجه کشی تزریق بشه.
بقیه واکسنا مثل: نیوکاسل،آنفولانزا،برونشیت،لارنگو و … ،که با دستور دامپزشک منطقه تزریق شده و یا به وسیله قطره چشمی یا آشامیدنی استفاده میشود.
واکسیناسیون مرغ بومی گلپایگانی در  چند مرحله انجام میشود که هر کدام  با توجه به سن مورد نظر برای کشتار و یا مدت تولید مرغ تخمگذار کلا متفاوت است،چراکه ما نمیخواهیم مرغ رو بعد از 3 ماه کشتار کنیم و هدف ما این است که برامون 12 ماه تولید داشته باشد.

یک اشتباه رایج میان تازه کار ها این هست که با توجه به تاکیدی که درمورد وزن پرنده شده،توجهی به سلامتی گله ندارندو فقط روی وزن پرنده حساس میشوند و از دون گوشتی استفاده میکنند که باعث چربی گرفتن تخمدان پرنده شده و به هیچ وجه مناسب تخمگذاری نیست که باعث میشود یک دوره تولید 12 ماهه به 4 ماه کاهش پیدا کند.
بسیاری از فروش مرغ های پایان دوره 12 ماه تولید نداشته و غیر اصولی پرورش یافته اند و یا از از مکان های نا معتبر خریداری شده اند.

بهترین نژاد مرغ بومی تخمگذار، قیمت مرغ تخمگذار گلپایگانی

در حال حاضر بهترین مرغ بومی داخل ایران از نظر تخمگذاری  و گوشتی مرغ گلپایگانی اصلاح نژاد شده است ، بهترین نژاد مرغ بومی تخمگذار نژاد گلپایگانی است ، قیمت مرغ تخمگذار گلپایگانی همیشه بروز میشود. برای خرید نیمچه مرغ گلپایگانی با جوجه گلپا تماس بگیرید.

مرغی دومنظوره که به شکل اصولی  برای مصارف تخمگذاری و یا استفاده از گوشت پرورش یافته است.
در کارخانه جوجه کشی،مرغ و خروس تفکیک شده و جدا از هم پرورش داده میشوند،در اکثر موارد خروس برای استفاده گوشتی پرورش داده میشود.

دلیل برتری نژاد مرغ گلپایگانی بر بقیه نژادها

1) نژاد مرغ گلپایگانی بومی ایران بوده و مقاومت بالایی دارد که سالها پیش با چند نژاد پر تولید دنیا تلقیح و اصلاح نژاد شده است و راندمان(بازده) بالاتری دارد.
2) بازار کار این نژاد فقط مخصوص تولید و پرورش انبوه نبوده ، هم مرغ و هم خروس برای کسب و کار های کوچک خانگی و محلی مناسب است.
3) رنگ پوست تخم این مرغ بومی بسیار بازار پسند است،مثلا نژاد های مثل لوهمن تخم قهوه ای خیلی تیره ای دارند و مرغ جهادی که تخم سفید رنگ دارند و کوچک تر و کم بازده تر از مرغ گلپایگانی هستند،مورد علاقه بازار ایران نیستند.
4) راندمان(بازده) تخمگذاری نژاد گلپایگانی که 80 درصد است،یعنی 100 مرغ در هر روز 80 تخم تولید میکنند(مدت تولید 12 ماه)
5) در پایان دوره تولید مرغ ها جون وزن مناسبی دارند با قیمت بهتری فروخته میشوند.

“شرکت جوجه گلپا تمام مرغهای پایان دوره را کاملا رایگان با مرغ جوان تعویض کرده و یا نقدا خریداری میکند”

بهترین زمان خرید نیمچه مرغ گلپایگانی

بهترین زمان خرید نیمچه مرغ گلپایگانی، 3/5 الی 4 ماهگی است.

یکی از اشتباهات رایج علاقه مندان به پرورش مرغ بومی در ابتدای کار خرید مرغ تخمگذار بالغ است،این تصور اشتباه است که مرغ پا به تخم زمان کمتری صرف پرورش کرده و زودتر به نتیجه میرسند و زودتر به سود میرسد.
اگر نگاهی به مرغداری های بزرگ بیاندازید میبینید که مرغ بالغ خریداری نمیکنند،بلکه نیمچه مرغ سه ماهه تا قبل از شروع تخمگذاری خریداری میکنند.قیمت نیمچه سه ماهه نیز به صرفه تر است.
چراکه:

1) مجموعه کارهایی است که برای تحریک مرغ جهت رسیدن به بلوغ و شروع تخمگذاری انجام مشود، ازجمله تغییر جیره و تحریک نوری,… که همه آنها منجر به تاخیر بلوغ مرغ به صورت استاندارد شده و در تخمگذاری مرغ در سنین بالاتر تاثیر بسزایی دارد.
حتی افرادی که امکانات بیشتری دارند جوجه ها را از یکروزگی نگهداری میکنند تا جیره و واکسیناسیون مناسب با سن مرغ را اعمال کنند.

2) جایجایی مرغی که درحال تخمگذاری است موجب استرس و تولک رفتن مرغ شده و یکماه از تولید عقب می افتد.
3) افراد تازه کار یک جیره را در کل سنین در اختیار جوجه قرار میدهند و دان آماده را از بیرون تهیه میکنند.

“پس عجله در خرید مرغ بالغ نه تنها شما را به نتیجه درست و سود دهی نمیرساند، بلکه میتواند در خرید مرغ بد شده و  به شما ضرر بزند.”

پس در خرید مرغ تخمگذار بالغ :

شما هزینه بیشتری برای خریداری مرغ تخمگذار متحمل میشوید
از تولید عقب افتاده و یک ماه هزینه اضافی میپردازید که با ریسک زیادی همراه است.

پس به زبان ساده جمله ” فقط خیالم جمعه من دم تخم خریدم ” اشتباه بوده و ضرر زیادی به شما وارد میکند.

شما با صرف نصف این هزینه و وقت میتونید برای نیمچه 3 تا 4 ماهه صرف کرده و حتی نتیجه خیلی بهتری هم خواهید گرفت.

نتیجه گیری :

بهترین نژاد مرغ بومی تخمگذار گلپایگانی است ، بهترین سن برای خرید نیمچه مرغ تخمگذار گلپایگانی 3 تا 4 ماه است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 3 =